Starcraft

Az ezredforduló időszakának kultikus játéka a StarCraft, amelyhez megannyi kísérő történet született. Kategóriánkban ezek közül válogathatsz, míg alább olvasható leírásunkból megtudhatod a legalapvetőbb információkat a StarCraft világáról.

Starcraft: Túlélők (képregény)
Rendelhető
Jody Houser, Gabriel Guzmán
A sorozat 2. része
Starcraft: Roncsvadászok (képregény)
Rendelhető
Jody Houser, Gabriel Guzmán
A sorozat 1. része
Starcraft: Evolúció
Előjegyezhető
1 - 4 / 4 termék

Leírás

StarCraft


Mi az a StarCraft?


A StarCraft egy 1998-ban megjelent, a Blizzard Entertainment által fejlesztett valós idejű stratégiai játék. Menete azon alapszik, hogy három különböző faj, az emberek (terran), a protossok és a zergek ugyanabban a térben léteznek, és konfliktusba keverednek.

A StarCraft alapvető célja, hogy minél több erőforrást (aranyat és a vespene gázt) gyűjtsünk össze, amelynek köszönhetően a pályán lévő többi, ellenséges népnél erősebb hadsereget hozhatunk létre, ezzel megvédve a birodalmunkat, és leigázva az ellenséges fajokat. Fontos odafigyelni a hadsereg színvonalának folyamatos fejlesztésére, ugyanis önmagában annak mérete nem befolyásolja az eredményességet. Ezenfelül kiemelt szerep jut a stratégiai gondolkodásnak az építkezésnél is, ugyanis a védelmi rendszerek megtervezése és felépítése jelentős mértékben befolyásolja, hogy milyen hatékonysággal tudjuk megállítani az ellenséges csapatok támadásait.

A StarCraft már a megjelenésének évében a legeladottabb játékká vált, amely miatt még 1998 végén kiadták a StarCraft: Brood War című kiegészítőt, amely új pályákat és küldetéseket tartalmazott. A folytatás 2010-ben jelent meg, amikor a Blizzard Entertainment kiadta a StarCraft II-t. Első verziója, a StarCraft 2: The Wings of Liberty a terránok küldetéseit tartalmazta. Ezenfelül két kiegészítő jelent meg hozzá, a Heart of the Swarm, valamint a StarCracft 2: Legacy of the Void, amelyekben a protossok és a zergek küzdelmeit ismerhetjük meg. A StarCraft 2 története szorosan kapcsolódik az első részhez, hiszen mindösszesen négy évvel később játszódik a Brood War lezárultát követően.

2017-ben, hosszú éveket követően egy új kiegészítőt adott ki Blizzard Entertainment, váratlanul az első részhez, ez a StarCraft: Remastered, amely lényegében a klasszikus játék grafikai feljavítását jelentette.


A StarCraft eredettörténete


A StarCraft a távoli jövőben játszódó sci-fi videójáték. Az események helyszíne a Földünktől 60.000 fényév távolságban fekvő Koprulu szektor.

A terránok a Földről száműzött elítéltek, akik űrhajójuk meghibásodása miatt kerültek ilyen messzire az anyabolygótól. Megérkezésüket követően rendkívül gyorsan sikerült kolóniákba szerveződniük, ezzel biztosítva a túlélésük feltételeit. Egy saját államot is létrehoztak, ez a Konföderáció, amelynek vezetői a rabhajók parancsnokainak leszármazottai. Számos kolónia az uralmuk elnyomó mivolta miatt föllázadt ellenük.

A protossok humanoid űrlények, akik az embereknél jóval magasabb technológiai színvonalon állnak. Anyabolygójuk az Aiur, teremtőik a xel’nagák. Azonban a protossok rohamos fejlődésüknek köszönhetően jelentősen túlnőttek alkotóikon. Egyébként békés, erkölcsös lényekről van szó, akik nem kívánnak a többi faj életébe beavatkozni. Tudásszomjuk miatt viszont a közelükbe merészkednek, és megfigyelik őket. A terránokról azt hiszik, hogy őshonosak a Koprulu szektorban, ezért gyors terjeszkedésüket, valamint fejlődésüket csodálják. Még belső konfliktusaik sem zavarják őket, hiszen korábban a protossokat is egy súlyos polgárháború rengette meg, amelytől csak még inkább önmagukhoz hasonlatosnak érzik az embereket.

A zergek szintén a xel’nagák teremtményei. Létrehozásuk oka a protossokban keresendő, ugyanis a polgárháborújuk kirobbanásának hátterében a xel’nagák az individuum létezését látták. Ezért határoztak úgy, hogy megteremtik a tökéletesnek vélt fajt, amelyet a Központi Tudat (Overmind) irányít, és az említett tulajdonság teljesen hiányzik belőlük. Ezúttal a Zerus bolygón élő rovaszerű lényeket választották mintául, így jöttek létre a különös kinézetű zergek. Ez viszont teremtőik, a xel’nagák veszte is lett: miután a Központi Tudat ráébredt, hogy terjedésük korlátját maguk a megalkotóik jelentik, egy rövid ütközetben elpusztították őket. 

A három faj közötti konfliktus akkor robbant ki, mikor a zergek hódításokba kezdtek. Mivel a xel’nagák ismereteinek köszönhetően mindent tudtak a protossokról, ezért őket nem merték megtámadni, ám a fejletlenebbnek gondolt embereket igen. Az ő beolvasztási szándékuk megrémítette a protossokat, akik így a beavatkozás mellett döntöttek. Az emberek ugyanakkor nem tudták, hogy a protossok hadműveletei a zergek ellen irányultak, ezért ellenségként tekintettek rájuk, amelynek köszönhetően mind a három faj szembe került egymással.


StarCraft-könyvek


A hatalmas népszerűségnek köszönhetően nagyon gyorsan felmerült az igény, hogy szükség lenne a StarCraft történetének alaposabb kidolgozására. Ennek megfelelően az első regényt a Blizzaird Entertainment egyik alkalmazottja, Micky Nielson írta, ez volt a StarCraft: Uprising, mely csak e-book formájában jelent meg. A második StarCraft-könyv, az immár nyomtatásban is kiadott, Fejj Grubb tollából származó sztori 2001-ben látott napvilágot. Mindkettő az terránokra fókuszál, és csak a harmadik alkotásban kapunk betekintést a xel’nagák világába.

Később egyre többen kapcsolódtak be a StarCraft-univerzum bővítését célzó kiadványok készítésébe, a fejlesztő híres fantasy írókat is felkért erre a feladatra, így a sorozat egyes darabjai egymást követően váltak elérhetővé a boltok polcain.

Hazánkban az első kötet, amely a StarCraft-könyvek idővonalának elején áll, ugyanis az eredeti játékkal egy időben zajló eseményeket mutatja be, 2006-ban jelent meg. Ez a Keith R. A. DeCandido nevéhez köthető Nova, amely az RPG alapú StarCraft: Ghost történetét kísérte és magyarázta volna meg. Ezen epizód hivatalos kiadása végül elmaradt, így ezért nincs StarCraft 3.

Az említetteken felül számos további regény született. A legutolsó könyv a Timothy Zahn nevéhez kötődő Evolúció, amely a StarCraft 2: Legacy of the Void története után kezdődik. Lezárult az abban bemutatott háború, azonban a terránok egy vészjelzést kapnak a zergektől, amely egy protoss támadás lehetőségéről szól. Bár törekszenek a konfliktus békés úton történő rendezésére, a három faj közti bizalom még törékeny. Végül a zergek engednek, így a terránok és a protossok egy expedíciót indíthatnak a bolygójukra, azonban ott valami váratlan történik, e körül forog Zahn sztorija.


StarCraft-képregények


A regények piacra kerülésével párhuzamosan fogalmazódott meg az igény a rajongók részéről, hogy képregény formában is szeretnék olvasni a StarCraft történeteket. Először 2008-ban jelentették be a New York-i ComiConon, hogy képregényalbumokat fognak kiadni a játékhoz kapcsolódóan, majd később számos újabb rajzos história jelent meg. Ezek közül is mérföldkőnek számít a hazánkban 2021-ben publikált, Jody Houser és Gabriel Guzmán nevéhez kötődő StarCraft-sorozat. Ennek első része a Roncsvadászok, második része pedig a Túlélők. A történetek középpontjában a terrán roncsvadászok állnak, akik egy elhagyott protoss űrhajó kifosztásába kezdenek, ám ott valami váratlan dologba botlanak…

Top 20 eladás az elmúlt 30 napban - Starcraft

1.Starcraft: Roncsvadászok (képregény)
Rendelhető
5.990 Ft4.193 Ft
2.Starcraft: Túlélők (képregény)
Rendelhető
5.990 Ft4.193 Ft
3.StarCraft: A teremtők árnyai
Előjegyezhető
4.990 Ft2.994 Ft

Top 20 eladás az elmúlt 365 napban - Starcraft

1.Starcraft: Evolúció
Előjegyezhető
4.990 Ft3.992 Ft
2.Starcraft: Túlélők (képregény)
Rendelhető
5.990 Ft4.193 Ft
3.Starcraft: Roncsvadászok (képregény)
Rendelhető
5.990 Ft4.193 Ft
4.StarCraft: A teremtők árnyai
Előjegyezhető
4.990 Ft2.994 Ft

Szűrés - Starcraft